Diskuzi o úpravě daňového mixu se nepochybně nevyhneme.
Příjmová strana: Postupné a předvídatelné zvyšování spotřebních daní z neřestí (alkohol, tabák a hazard), pokračování v rušení daňových výjimek (v posledních letech zrušeny za 12 miliard), změna zdanění globálních společností (iniciativa administrativy J. Bidena podporovaná EU), řádný výběr daní (opětovné spuštění EET), boj s daňovými úniky a podvody.
Důchodovou reformu ČR potřebuje, ač ji za 30 let nikdo nebyl schopen připravit. Ale reforma se nutně musí dojednat napříč politickým spektrem, aby se zase nestalo, že ji někdo při nejbližší příležitosti zruší. Ambicí jakékoliv vážně míněné důchodové reformy musí být především řešení dlouhodobé udržitelnosti systému. Jsem ráda, že je hotova analýza OECD, která náš penzijní systém nahlíží pohledem nezávislé expertizy. Tu jsme iniciovali na Ministerstvu financí. Je to dobrý základ, na kterém lze stavět a kterou by měla příští vláda, ať v ní bude kdokoliv, dokončit.
Diskuzi o úpravě daňového mixu se nepochybně nevyhneme.
Příjmová strana: Postupné a předvídatelné zvyšování spotřebních daní z neřestí (alkohol, tabák a hazard), pokračování v rušení daňových výjimek (v posledních letech zrušeny za 12 miliard), změna zdanění globálních společností (iniciativa administrativy J. Bidena podporovaná EU), řádný výběr daní (opětovné spuštění EET), boj s daňovými úniky a podvody.
Důchodovou reformu ČR potřebuje, ač ji za 30 let nikdo nebyl schopen připravit. Ale reforma se nutně musí dojednat napříč politickým spektrem, aby se zase nestalo, že ji někdo při nejbližší příležitosti zruší. Ambicí jakékoliv vážně míněné důchodové reformy musí být především řešení dlouhodobé udržitelnosti systému. Jsem ráda, že je hotova analýza OECD, která náš penzijní systém nahlíží pohledem nezávislé expertizy. Tu jsme iniciovali na Ministerstvu financí. Je to dobrý základ, na kterém lze stavět a kterou by měla příští vláda, ať v ní bude kdokoliv, dokončit.